reklama

Chcem svoje 3 eurá späť - Archívne klenoty

Citujem z upútavky na výstavu Archívne klenoty : "Unikátna výstava vzácnych pokladov z archívov na Slovensku. Originály písomností, dobových dokumentov, úradných listín a mnoho iných predmetov nájdete na výstave, ktorá predstaví to najvzácnejšie čo ukrývajú slovenské archívy." Našťastie už táto výstava na Bratislavskom hrade skončila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Nie som náročná, napriek tomu, že som videla už nespočet expozícií v rôznych európskych mestách, nemám vysoké nároky na tie slovenské. Ale táto ma naozaj prekvapila. Nahnevala. Sklamala. A nahnevala. A cítila sa oklamaná.Po upozornení Doc. PhDr. Roháčom, na túto výstavu (a úplne zbytočných) rečí okolo, sme sa na ňu vydali. Verili sme, že odborník ako on, vie o čom hovorí. No asi nie. Asi to bude aj mojou profesijnou deformáciou, ale aj vďaka nej sa viem pozrieť na veci ako laik.1. Nahnevaná- pretože vystavené dokumenty neboli originály ako sľubovali. Stačilo vynechať slovo originály v "...Originály písomností, dobových dokumentov, ..." a bola by som spokojná. Klamú verejnosť, nás.2. Sklamaná - z prevedenia celej expozície, ktorá vám nič nepovie. S našimi poznatkami archívnictva a histórie, sme si svoje k tomu vedeli povedať v našich hlavách. ALE keď príde laik nič si z tejto výstavy neodnesie. Fajn povie si videl som veľmi staré dokumenty (,ktoré nie sú originály), po vizuálnej stránke celkom zaujímavé.3. Nahnevaná - pretože Slovensko bohužiaľ stále zostáva zadubené a neprijíma nové nápady, ako nalákať ľudí na takéto akcie. Že SNG zrušilo vstupné (lebo 1,5€ bola fakt strašná suma, ktorá zaisto odlákala spústu návštevníkov - Áno je to irónia) nepomôže.Návod na zlepšenie: Rozšíriť popisky, jednoduché a nie príliš náročné. Stačí zopár kľúčových informácií. Nemôžte predsa Pittsburskú dohodu odbiť popisom. Pittsburská dohoda 1918 podpísaná zástupcami Slovenskej ligy v Amerike. Alebo vydať katalóg, tri štyri exempláre, stačili by aj informácie z Wikipédie. Len proste Niečo! Je potrebné aby si ľudia uvedomovali súvislosti.Výstava bola uskutočnená na počesť 20. výročia vzniku SR. Pričom posledná podobná výstava venovaná národným kultúrnym pamiatkam zo slovenských archívov sa konala v 1989. A takto to odflákli. Ak ste chceli mať ničo z tejto výstavy, museli ste sa jej zúčastniť so sprievodcom, či vrámci školskej exkurzie alebo sa účastniť tlačovky.. haha.Iba toľko som chcela povedať. Takže neodporúčam túto výstavu, našťastie nemáte možnosť ju už navštíviť na moje neodporúčanie, keďže skončila.PS: Absolútne som nepochopila popis vystavených kusov, Matričný záznam o narodení M.R.Štefánika, štátne znaky, prvý zápis Matuškovej hymny, etc.. Popis sa totiž nachádzal z boku vitríny, v ktorej boli tieto kúsky uložené.Podobné články a ešte viac nájdete na: http://bainba.wordpress.com

Simona Vepyova

Simona Vepyova

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Posudzujem situácie vlastnými názormi. Nemožem zaručiť, že to nebudú výpovede duše vtipné, satirické s miestami venovanými sarkazmu, náladové z pobúrenia chodu sveta a vždy úprimné. Mojou láskou je pes a varenie, nie v kombinacii :D. hlava plna napadov a myšlienok mi sedí na hlave. tak na čo čakať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu